Festivaldebut med kæmpe succes – Blå Sol valgte leverandør med mavefornemmelsen

Da Blå Sol Festival så dagens lys for første gang, var ambitionerne store: tre scener, cirka 9.000 gæster på pladsen og et hold af ildsjæle bag. For pladsansvarlig Rasmus Bertelsen, der stod for opbygningen af hele pladsen, blev det en rejse fyldt med både begejstring og udfordring. Til daglig er Rasmus elektriker, men han valgte bevidst at træde ud af sin komfortzone:

“Selvom el-delen er min baggrund, valgte jeg faktisk at fravælge den del for at prøve noget andet. Nogle gange har man brug for at udfordre sig selv og lære nyt.”
Blå Sol festivalpladsen i skumring

Som ny festival blev Blå Sol mødt med åbenhed og engagement.

Opgaven viste sig hurtigt at være stor – både i omfang og ansvar. Det krævede struktur, beslutningskraft og samarbejdspartnere, man kunne stole på.Da Rasmus og hans makker Jonas begyndte at se på leverandører, stod det hurtigt klart, at Godik var det rette match.“Vi havde to leverandører i spil, men vi fandt hurtigt ud af, at vi spillede bedst sammen med Godik,” fortæller Rasmus.

“...Og selvom I selvfølgelig er en virksomhed, der skal tjene penge som alle andre, så hjalp I os på en måde, der var helt uvurderlig for os.” 

Foto: Pernille Bering/Blå Sol.

Arrangører bag Blå Sol festival smiler til kameraet

“Der var en god kemi fra starten. Det var nemt at tale sammen, og vi følte os taget alvorligt. Man kunne mærke, at de gerne ville hjælpe os godt i gang. Det var ikke bare en ordre. Det var et fælles projekt.”

Rasmus Bertelsen, Pladsleder for Blå Sol

Hundrede røvhuller pr. toilet

Som nystartet festival var planlægningen intens. Tegningerne var ikke færdige før marts, og logistikken var omfattende.

“Hos Godik oplever vi en kultur, hvor alle er engagerede. Vi havde et virkelig godt samarbejde med Lars – konsulenten – de teknikere, der var indover, og selv Jakob, direktøren. Det var stærkt at mærke, hvordan alle trådte til. Og selvom vi kom sent i gang med at bestille, kunne Godik levere alt – og det, de ikke havde, fik de skaffet.”

Godiks erfaring viste sin værdi i samarbejdet. Den gjorde det muligt at forudse behov, finde løsninger og sikre, at alt fungerede på dagen – også når der skulle handles hurtigt.

“Jeg kan huske, Lars sagde, at der går hundrede røvhuller til ét toilet. Det havde han selvfølgelig helt styr på. Men i virkeligheden handlede det jo om meget mere end toiletter. Det handler om at vi kom til at arbejde sammen med nogen, der havde prøvet det før – og det kunne mærkes.”

... Og tæt kontakt hele vejen igennem

For Rasmus og teamet blev samarbejdet med Godik kendetegnet af én ting: tillid. 

“Jeg tror ikke, vi har oplevet en eneste gang, at telefonen ikke blev taget,” fortæller han. “Når vi stod og manglede noget, for eksempel hegn eller andet udstyr, kom hjælpen med det samme. Nogle gange samme dag, ellers dagen efter. Den hurtige respons betød alt, især fordi vi stod i nye situationer hele tiden.” 

Den tætte kontakt og tilliden til, at opgaverne blev løst, gjorde det muligt for Blå Sol-holdet at bevare roen – også når presset steg. 

En godik servicetekniker indstiller en generator

Teknikere og tryghed på dagen

Under selve festivalen havde Blå Sol to teknikere fra Godik på pladsen.

“De var virkelig dygtige og brugte mange flere timer end planlagt. De kendte udstyret ud og ind, og det gav os en enorm tryghed. Det havde vi ikke kunnet undvære.”

For en nystartet festival som Blå Sol var det en kæmpe styrke at have erfarne folk med produktkendskab lige ved hånden.

“Der var mange ting, vi skulle holde øje med – generatorer, toiletter, vand, alt muligt – og de var på pletten hver gang. Det giver bare en ro, når man ved, der er styr på det" fortæller Rasmus Bertelsen.

Fra ambitiøs debut til kæmpe succes

Blå Sols første år blev en succeshistorie. Festivalen mødte stor ros, og holdet bag var stolte af resultatet.

“Vi lagde mellem 500 og 1.000 timer i projektet, og da dagen endelig kom, var det bare en helt særlig oplevelse at se det hele tage form,” fortæller Rasmus.

“Det er svært ikke at blive stolt, når man ser det hele stå færdigt – og mærker stemningen på pladsen. Det er dér, man kan se, at alt det hårde arbejde har givet mening.”

Blå Sol-teamet ser nu frem mod næste år, hvor der allerede er dialog om en udvidelse af pladsen med op mod 2.000 gæster.

Bliv klogere på vores totalløsninger til events og festivaler

Vil du lykkes med dit projekt?

Vores team af eksperter rådgiver dig om alt fra planlægning til levering – helt gratis og uforpligtende.

Indkøbskurv
Gå til kurv
Error executing template "Designs/Core/eCom7/CartV2/Step/partials/core__order-summary.cshtml"System.InvalidOperationException: Unable to render view model template because no view model has been set.at Dynamicweb.Rendering.RazorTemplateRenderingProvider.Render(Template template)at Dynamicweb.Rendering.TemplateRenderingService.Render(Template template)at Dynamicweb.Rendering.Template.RenderRazorTemplate()
1 @inherits ViewModelTemplate<OrderViewModel> 2 @using Core.Extensions 3 @using Dynamicweb.Ecommerce.Frontend 4 @using Dynamicweb.Rendering 5 6 <div class="core__order-summary"> 7 <div class="row"> 8 <div class="col"> 9 @Translate("Subtotal") 10 </div> 11 <div class="col text-end"> 12 @Model.TotalPriceWithoutOrderDiscountsAndFeesAndTaxes.Render() 13 </div> 14 </div> 15 <div class="row"> 16 <div class="col"> 17 @Translate("Shipping") 18 </div> 19 <div class="col text-end"> 20 @Model.ShippingFee.Render() 21 </div> 22 </div> 23 <div class="row"> 24 <div class="col"> 25 @Translate("Payment") 26 </div> 27 <div class="col text-end"> 28 @Model.PaymentFee.Render() 29 </div> 30 </div> 31 <hr/> 32 <div class="row"> 33 <div class="col fw-bold"> 34 @Translate("Total") 35 </div> 36 <div class="col text-end fw-bold"> 37 @RenderPartial("ViewModels/Ecommerce/price--grand-total.cshtml", Model.Price) 38 </div> 39 </div> 40 </div>